Strefa wiedzy

Nowy Jednominutowy Menedżer - recenzja książki

„Znajdujemy nowe zastosowanie dla sprawdzonych metod, aby stawiać czoła zachodzącym zmianom". Tak Ken Blanchard i Spencer Johnson definiują główny cel Organizacji, w której pracuje Nowy Jednominutowy Menedżer. Brzmi znajomo? No właśnie. Może to Twoja organizacja?

Żeby móc ten cel zrealizować, menedżerowie mają następujące opcje: mogą albo zatrudniać wybitnych pracowników gotowych do osiągania rezultatów, albo zatrudniać ludzi z potencjałem i pomagać im osiągnąć sukces. Pierwsze rozwiązanie jest raczej trudne do wdrożenia i bardzo drogie. Drugie natomiast wymaga umiejętności, które nie wszyscy menedżerowie posiadają. Jakie to umiejętności? O tym jest właśnie książka „Nowy Jednominutowy Menedżer”.

Przeczytałem nowe wydanie tego bestsellera i zrozumiałem, dlaczego Blanchard i Spencer postanowili dokonać rewizji swojej książki. Kiedy po raz pierwszy ukazał sie Jednominutowy Menedżer, prezentowane przez autorów podejście do zarządzania było rewolucyjne. Organizacje zarządzane w ten sposób stanowiły swego rodzaju awangardę, a pracowników z takimi szefami można było nazwać szczęściarzami. Podążanie za sekretami jednominutowego zarządzania było wartością dodaną do i tak dobrych wyników osiąganych przez organizacje i pracujących w niej ludzi, ale... te czasy mamy juz za sobą.

To, co kiedyś stanowiło wartość dodaną, teraz jest wartością oczekiwaną. Można powiedzieć, że kiedyś dla menedżerów osiąganie rezultatów było "must", a orientacja na ludzi "nice to have". Teraz umiejętność pracy z ludźmi jest "must", żeby można było mówić o osiąganiu rezultatów. W czasach, w których zależy nam na szybkim i elastycznym działaniu, tworzeniu innowacyjnych rozwiązań blisko klienta, nie ma mowy o zarządzaniu zorientowanym tylko na wynik. Fokus tylko na ludzi też nie jest dobry, bo chociaż podwładni takiego menedżera mogą czuć się doskonale, jego przełożeni raczej nie będą.

Blanchard i Spencer podążając za duchem tych zmian, uaktualnili swoje przesłanie dla menedżerów XXI wieku. Niezmiennie w formie opowieści prezentują trzy sekrety jednominutowego menedżera, które pozwalają połączyć orientacje na wyniki i na ludzi w jedną spójną filozofię zarządzania. W prosty i przystępny sposób pokazują menedżerom, jak mogą osiągać więcej, w krótszym czasie i z wykorzystaniem mniejszych zasobów jednocześnie szanując fakt, że ludzie chcą czerpać z pracy większą satysfakcję i dostrzegać jej sens.

Jednominutowy menedżer stanowił ważną lekturę uzupełniającą dla kadry zarządzającej. Nowy Jednominutowy Menedżer w dzisiejszych czasach jest lekturą obowiązkową.

Więcej na temat książki można przeczytać tutaj.



Pozostałe wpisy:

do
góry

Informujemy, że na naszej stronie www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Zgadzam się