Strefa wiedzy

Rozwój umiejętności - wyrównywanie poziomu umiejętności w dużej grupie pracowników

Branża finansowa 

Trudne zmiany

W wyniku kryzysu finansowego, duży, międzynarodowy bank znalazł się w sytuacji trudnej zmiany: zwolnień grupowych, roszad na stanowiskach menedżerskich, głębokich zmian personalnych w dziale HR.

Wzmocnienie działu HR

By wzmocnić pozostających w firmie pracowników, bank zdecydował się na przeszkolenie dużych grup zatrudnionych na różnych szczeblach organizacji. Wypracowaliśmy wspólnie z działem HR listę tematów, które wydawały się użyteczne i uniwersalne - efektywna komunikacja, radzenie sobie ze stresem, techniki kreatywnego myślenia. Wkrótce okazało się, że zaplanowane szkolenia są zbyt często odwoływane lub przekładane. Od naszego partnera - działu HR usłyszeliśmy, że szkolenia się nie odbywają, ponieważ w obliczu wyzwań rynkowych, piony biznesowe nie chcą kierować na nie swoich pracowników. Skłoniło nas to do całkowitej rewizji planu szkoleń i zmiany podejścia do projektu. Przede wszystkim zainwestowaliśmy we współpracę i kompetencje działu HR. Pracownicy tego działu doskonalili umiejętności diagnozowania potrzeb rozwojowych w organizacji oraz bycia prawdziwym partnerem dla biznesu. Dzięki tym działaniom dokonane zostały gruntowne zmiany w zakresie tematów szkoleń. Obok szkoleń rozwijających umiejętności interpersonalne, pojawiło się zapotrzebowanie na szkolenia z zakresu profesjonalnego podejścia do klienta. Przygotowaliśmy plan szkoleń dobrze dopasowany do potrzeb biznesu.

Co przyciąga ludzi z tej branży?

Dzięki warsztatom dla pracowników działu HR, wzmocniły się ich umiejętności przekonywania biznesu, uzasadniania konieczności realizowania zobowiązań, dbania o rozwój pracowników. Kiedy do końca projektu pozostało już tylko 6 miesięcy, umiejętności wywierania wpływu działu HR na biznes musiały zostać sprawdzone w praktyce. Ustalony harmonogram został zrealizowany w 100%. Na fali kryzysu najlepsi ludzie odchodzili do konkurencji. Po roku okazało się, że wracają, a jednym z argumentów była znakomita oferta rozwojowa i nakierowanie edukacji na miękkie aspekty. Okazało się, że to bardzo istotny czynnik przyciągający ludzi z tej branży.

Stały zespół

Tak duży i wieloletni projekt realizowaliśmy w stałym zespole kadry trenerskiej, dzięki czemu znaliśmy bardzo dobrze organizację i rozumieliśmy, o jakich zmianach mówili ludzie, rozumieliśmy ich sytuację. Nasza wiedza o organizacji oraz nasze podejście stały się dla nich podstawą, aby otwarcie komunikować rzeczywiste problemy naszym konsultantom.

Pieniądze to nie wszystko

Z naszych obserwacji wynika, że w branży finansowej często nie docenia się wagi umiejętności miękkich. W toku projektu udało nam się wypracować płaszczyznę porozumienia - uświadomiliśmy uczestnikom, że jakość doświadczenia klienta w kontakcie z firmą w dużej mierze zależy od stylu traktowania siebie nawzajem w organizacji. Dlatego systematyczny rozwój kompetencji miękkich/interpersonalnych jest tak samo ważny, jak stawianie celów biznesowych na następny kwartał. Organizacja, która ma tego świadomość, może konkurować nie tylko ofertą, ale także - a może przede wszystkim - jakością obsługi klienta. Wiele razy słyszeliśmy na szkoleniach, że pieniądze to nie wszystko, a przecież w tej branży to wcale nie jest oczywiste.



Pozostałe wpisy:

do
góry

Informujemy, że na naszej stronie www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Zgadzam się