Strefa wiedzy

Rozwój umiejętności poprzez pracę z wartościami firmy

 

Korporacyjny model wartości

Nasz klient – duża międzynarodowa firma z branży FMCG wdrażała szeroko rozumianą optymalizację procesu produkcyjnego. Potrzebował pomocy w zakresie pracy z wartościami wspierającymi pożądane zachowania i działania. Kilka lat pracy nad wdrażaniem korporacyjnego modelu wartości nie przyniosło pożądanego efektu, a wartości pozostawały jedynie na poziomie haseł.

Innowacyjność

W oparciu o postawione cele, zbudowaliśmy schemat kilkudniowych procesów rozwojowych dla pracowników wszystkich pionów firmy. Szczególnie ważnym obszarem rozwoju okazała się wspierająca jedną z wartości innowacyjność. Rozwijając ten obszar skupiliśmy się w pierwszej kolejności na wyjaśnieniu w jaki sposób na poziomie finansowym usprawnienia w produkcji przekładają się na efektywność poszczególnych działań i wzrost wartości firmy. Prowadzone procesy rozwojowe były dopasowane do charakteru poszczególnych działów, a z drugiej strony w spójny sposób powiązane z wdrażanym systemem wartości. Na bazie modelu wartości korporacyjnych firma zdecydowała się także wprowadzić nowy model kompetencji korporacyjnych.

Długoterminowa wizja

Jednym z wyzwań w projekcie była potrzeba wypracowania nowej długoterminowej wizji firmy, ponieważ praca nad wartościami musi mieć w niej silne oparcie. W warsztatach służących wypracowaniu wizji wzięli udział nie tylko członkowie zarządu, ale także przedstawiciele wszystkich szczebli organizacyjnych.

Wyjść z silosów

Na początku projektu dość powszechnie spotykaliśmy się z opinią, że ludzie w firmie pracują silosowo. Na poziomie warsztatów związanych z rozwojem umiejętności wspierających wartości dbaliśmy o mieszanie uczestników z różnych pionów i lokalizacji (fabryk). Dzięki temu udało się w dużym stopniu zatrzeć różnice pomiędzy nimi.

Spójne rozumienie

W dużych firmach, o wielu fabrykach w różnych lokalizacjach trzeba być przygotowanym na różnice w sposobie postrzegania tych samych wartości. Przy silosowej strukturze trzeba najpierw uwspólnić rozumienie wartości, zanim zacznie się wdrażać wspierające je umiejętności. W tej chwili pracownicy podobnie rozumieją umiejętności, postawy i działania, związane z wartościami firmy.



Pozostałe wpisy:

do
góry

Informujemy, że na naszej stronie www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Zgadzam się