Strefa wiedzy

Doświadczanie zmiany z Change NAVIGATOR©

Zrozumienie, jak ludzie angażują się w proces zmiany i jaką postawę wobec niej przyjmują, może być kluczowe dla powodzenia przeprowadzanej aktualnie zmiany. Nie wystarczy globalne spojrzenie na organizację, niezbędna jest także perspektywa ludzka z uwzględnieniem gotowości i zdolności pracowników do radzenia sobie ze zmianami. Popełnienie nawet małych błędów w procesie zmian, może okazać się bardzo kosztowne. Drobne pomyłki mogą sprawić, że niektórzy pracownicy zaakceptują zmianę, a inni nie. Aby przeprowadzać skutecznie zmiany, potrzebne jest opanowanie umiejętności planowania i zarządzania zmianami, jak również radzenia sobie z różnymi reakcjami pracowników na zmiany.

Teorie odnoszące się do zagadnienia zmiany i jej efektywnego wdrożenia mówią o różnych fazach przechodzenia przez zmianę oraz konkretnych ludzkich postawach, które się z tym wiążą. Jednocześnie wskazują na działania menedżerskie, które mogą wesprzeć pracowników w radzeniu sobie ze zmianą na różnych jej etapach. Teorią, która leży u podstaw symulacji biznesowej Change NAVIGATOR© jest The Four Room Apartment Model of Change autorstwa C. Janssen’a.

Czytaj cały artykuł w załączniku

Załączniki



Pozostałe wpisy:

do
góry

Informujemy, że na naszej stronie www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.Kliknij Polityka prywatności, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Zgadzam się