Budowanie zaangażowania pracowników


3 lutego 2011


Niedawno gościliśmy w Polsce Scotta Blancharda. Jak sam mówił o sobie jest synem autora „Jednominutowego menedżera”, czyli Kena Blancharda – niekwestionowanego guru w zakresie przywództwa (zainteresowanych zachęcam do zapoznania się z wynikami badania Leadership Gurus). Zresztą w trakcie kilku zorganizowanych w związku z jego przyjazdem spotkań przytaczał wiele anegdot dotyczących życia rodzinnego. Warto wspomnieć, że rodzina Blancharów miała ustalone wartości, które zostały uzgodnione z każdym z członków rodziny. Ich lista wisiała w domu w widocznym miejscu. W przypadku, gdy któreś z dzieci Kena Blancharda zachowywało się w sposób niepoprawny, to nie otrzymywało tradycyjnej bury tylko musiało stanąć na forum rodziny i wytłumaczyć wszystkim dlaczego zachowuje się w sposób niezgodny z wartościami rodziny. Jak widać w tej historii Ken Blanchard jest autentycznym przykładem wcielanie w życie koncepcji, które głosi.

W trakcie swojego pobytu w Polsce Scott Blanchard miał okazję spotkać się z kilkudziesięcioma przedstawicielami polskich firm. Podstawą do rozważań był model pokazujący zależności pomiędzy jakością przywództwa strategicznego i operacyjnego, a pasją pracowników i oddaniem klientów i wpływem tychże na witalność organizacji. Scott prezentował wyniki badania, które zostało przeprowadzone przez The Ken Blanchard Companies odnośnie budowania zaangażowania i środowiska wspierającego pasję u pracowników. W czasie swoich wystąpień Scott Blanchard omawiał dwanaście czynników, które przyczyniają się do wzbudzenia u pracownika pasji. Przedstawione wyniki badań i koncepcje wzbudziło duże zainteresowanie wśród przedstawicieli działów HR, obecnych na jego wystąpieniach. Wynika z tego, że budowanie zaangażowania jest tematem, z którym boryka się wiele polskich organizacji. Zachęcam do zapoznania się z pełnym artykułem (dostępnym poniżej), podsumowującym wspomniane badania oraz do kontaktu z nami.

 

 

Załącznik: Adrian Siwak - Budowanie zaangażowania pracowników

Tagi: , ,