Dostarcza wiedzy o zasadach przygotowywania profesjonalnych prezentacji i wystąpień, daje możliwość praktycznego ćwiczenia i sprawdzenia siebie – obejmuje m.in. pracę z kamerą video i indywidualną informację zwrotną na temat osobistych wyzwań uczestnika w zakresie wystąpień publicznych.
Cele szkolenia:
- Rozwój umiejętności skutecznej prezentacji oraz podniesienie skuteczności menedżerskiej: przekazu, przekonywania oraz oddziaływania, poprzez rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i prezentacyjnych
- Nabycie umiejętności profesjonalnego przygotowania i skutecznej realizacji prezentacji, nastawionych na osiągnięcie konkretnych celów, skuteczną sprzedaż pomysłów/rozwiązań
- Rozwój umiejętności przyciągania uwagi publiczności
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
Profil uczestnika:
Dyrektorzy, Kierownicy, Sprzedawcy/Konsultanci i inni Pracownicy, którzy dokonują prezentacji firmy i jej produktów, zajmują się przekonywaniem współpracowników, przełożonych, inwestorów do proponowanych rozwiązań, kontaktują się z Klientami, dostawcami, dziennikarzami, etc.
Uwaga: program szkolenia „Sztuka prezentacji” zawiera elementy inspiracyjne, narzędziowe i wiele praktycznych ćwiczeń, które każdy uczestnik wykonuje indywidualnie i/lub grupowo. Każdy z uczestników tego szkolenia będzie miał kilkakrotnie możliwość wygłoszenia prezentacji, która zostanie nagrana na kamerę, a potem odtworzona i indywidualnie omówiona w oddzielnej sali przez coacha (coaching indywidualny).
W trakcie szkolenia odbędzie się symulacja sytuacji prezentacji. Podczas szkolenia będą wykorzystywane także narzędzia multimedialne. Tematami prezentacji realizowanymi w trakcie szkolenia są zagadnienia dowolne oraz związane z codzienną pracą uczestników.
W skład materiałów szkoleniowych dla uczestników wchodzi:
- Poradnik/podręcznik dokumentujący przekazaną wiedzę w bardzo praktycznej formie
- Pendrive z prezentacjami uczestnika
- Formularz analizy prezentacji uczestnika
Korzyści dla uczestnika:
Po szkoleniu uczestnicy:
- Wykorzystują elementy komunikacji niewerbalnej w celu wsparcia przekazu werbalnego i głównych tez prezentacji
- Potrafią zaprojektować logiczne, klarowne i zrozumiałe wystąpienie
- Lepiej dopasowują prezentacje do odbiorcy, poprzez umiejętność dostosowania poziomu i sposobu przekazu
- Zwiększą kontrolę nad grupą, sobą i sytuacją, utrzymują pewność siebie podczas całej prezentacji
- Znają techniki zwiększania zaangażowania i zainteresowania słuchaczy
- Lepiej dobierają i prezentują argumenty
- Lepiej wykorzystują sesje pytań i odpowiedzi
Stosowane metody:
- Ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- Odgrywanie ról
- Elementy indywidualnego coachingu
- Prezentacje z użyciem kamery video
- Inspiracja (teoria) poparta licznymi przykładami z życia
Szkolenie prowadzone jest przez dwie osoby – trenera oraz coacha.
Wprowadzenie
- Historia do zapamiętania
- Cele szkolenia
- Program szkolenia
- Zasady
- Prezentacja 1
- Cechy dobrej i złej prezentacji
Zachowania prezentera w czasie prezentacji cz.I
- Analiza prezentacji 1
- Jak stać
- Gestykulacja
- Poruszanie się
Analiza odbiorców wystąpienia
- Do czego prowadzi nieznajomość odbiorców?
- Analiza przykładowych wystąpień
- Przygotowanie analizy odbiorców
- Wystąpienie 3
- Kluczowe zachowania w trakcie prezentacji
Przejrzystość prezentacji
- Czemu służy struktura prezentacji?
- Działanie pamięci
- Metoda jabłoni
- Ćwiczenie – prezentacja na podstawie artykułu
- Pomosty logiczne
- Prezentacja 2
- Budowanie skutecznej prezentacji
Zachowania prezentera w trakcie prezentacji cz. II
- Do czego prowadzi nieznajomość odbiorców?
- Analiza Prezentacji II
- Kontakt wzrokowy
- Głos
- Wzbudzanie zainteresowania wśród publiczności
- Techniki kierunkujące uwagę na prezentera
- Techniki kierunkujące uwagę na uczestnikach
Początek prezentacji
- Co zawiera dobry początek?
- Struktura rozpoczęcia prezentacji
- Wystąpienie 6
Prezentowanie idei
- Struktury prezentacji
- Kluczowe elementy
- Struktura czasu
- Struktura miejsca
- Struktura PAR
- Struktura ODK
- Sekwencje oparte na emocjach
- Narzędzia wzmacniające przekaz
- Prezentacja 3 - finałowa
Trudne sytuacje w trakcie prezentacji
- Przykłady trudnych sytuacji
- Techniki odpowiadania na pytania
- Ćwiczenie – pytania do prezentacji
Zakończenie szkolenia
- Podsumowanie głównych punktów programu
Trenerzy
Liczebność grupy
Czas trwania (ilość dni)
Miejsce
Koszt uczestnictwa
*Założenia
Powyższa kwota jest kwotą netto i zostanie powiększona o podatek VAT.
Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, sali szkoleniowej i sprzętu konferencyjnego, obiadu i przerw kawowych dla Uczestników.
Powyższa kwota nie zawiera kosztów transportu Uczestników na miejsce szkolenia i ich zakwaterowania w przypadkach kiedy jest to konieczne.
-
24 maja - 25 maja 2021
-
20 września - 21 września 2021