Kluczowym elementem każdej zmiany w organizacji są ludzie. Od zrozumienia ich oczekiwań i umiejętności zastosowania odpowiednich narzędzi zależy sukces każdego wdrożenia zmiany w życie. Program pozwala na praktyczne ćwiczenie umiejętności przeprowadzania innych przez zmianę.
Cele szkolenia:
- Zrozumienie własnych reakcji na zmianę i wyuczenie się nowych, konstruktywnych zachowań w sytuacji zmiany (budowanie pozytywnego nastawienia do zmiany).
- Zdobycie umiejętności wspierania innych w procesie zmiany.
- Poznanie głównych zasad wdrażania procesu zmian w organizacji oraz rozwój umiejętności zarządzania wybranymi elementami procesu.
Profil uczestnika:
Szkolenie przeznaczone jest dla każdego, kto w swojej pracy zarządza lub będzie zarządzał ludźmi - Kadra Kierownicza, Menedżerowie średniego i wyższego szczebla oraz wszyscy, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność menedżerską.
Korzyści dla uczestnika:
Po szkoleniu uczestnicy:
- Rozumieją, jakie korzyści osobiste i dla organizacji wynikają z nieuchronnego procesu zmian.
- Potrafią identyfikować własne reakcje na zmianę i znają sposoby eksperymentowania nowych, konstruktywnych zachowań.
- Potrafią przeformułować myślenie o przeszłości na twórcze myślenie o przyszłości i umiejscowienia w niej siebie i swojej roli.
- Posiadają umiejętności efektywniejszego wspierania innych osób, zwłaszcza podwładnych w procesie zmiany, motywowania do proaktywnych postaw.
- Znają główne zasady wdrażania procesu zmian w organizacji.
Metodologia:
Uczestnicy podczas zajęć:
- Są inspirowani przez trenera (przykłady, rzeczywiste sytuacje, interaktywne prezentacje).
- Doświadczają realnych sytuacji w ćwiczeniach symulacyjnych
- Uczą się analizować proces zmian w 3 wymiarach: indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym.
- Mają okazję do diagnozy osobistych reakcji na zachodzące zmiany z zastosowaniem kwestionariusza „Zmiana jak usprawnić jej przebieg”.
- Uczą się rozpoznawania faz zmiany w ćwiczeniach, scenkach, materiale filmowym.
- Ćwiczą umiejętności angażowania i przeprowadzania innych przez zmianę.
- Poznają proces wspierania innych w zmianie z zastosowaniem analizy przypadku.
- Planują wdrożenie osobistego planu działania przy pomocy praktycznych narzędzi.
Rozumienie zmiany
- Inspiracja trenerska
- Symulacja zespołowa – doświadczenie sytuacji wdrażania zmiany i bycia w zmianie
Zarządzanie sobą w zmianie
- Kwestionariusz „Zmiana – jak usprawnić jej przebieg”
- Indywidualna krzywa zmiany
- Analiza doświadczenia zmiany organizacyjnej
- 4 fazy przechodzenia przez zmianę (Zaprzeczanie, Opór, Eksperymentowanie, Zaangażowanie)
- Usprawnienie procesu przechodzenia przez zmianę – „jak wspierać siebie w sytuacji zmiany”
Przeprowadzanie innych przez zmianę
- Metody przeprowadzania innych przez zmianę
- Przeprowadzenie podwładnych przez kolejne fazy zmiany – radzenie sobie w trudnych sytuacjach menedżerskich – case study
- Odgrywanie ról – przeprowadzanie innych przez zmianę
- Planowanie wsparcia podwładnego w zmianie
Komunikacja w procesie wdrażania zmiany
- Komunikacja w zmianie (interaktywna inspiracja trenera)
- Mity w procesie komunikowania zmian
- Cele komunikacji a etapy procesu zmiany
- Budowanie dwustronnej komunikacji w procesie zmian
Wdrażanie zmiany w organizacji – symulacja biznesowa
- Wprowadzenie do symulacji
- Podział na zespoły
- Fundamenty zmiany
- Przygotowanie komunikacji zmiany
- Planowanie zmiany
- Wdrożenie
- Zamrożenie – jak zapewnić trwałość zmiany
- Zakończenie symulacji
Zakończenie szkolenia
- Podsumowanie szkolenia
- Zebranie wniosków uczestników
- Zadanie wdrożeniowe
- Inspiracja
e-postwork
Szkolenie e-learningowe stanowi uzupełnienie właściwego szkolenia otwartego. Aby skorzystać z e-szkolenia wystarczy komputer z dostępem do Internetu
Trenerzy
Liczebność grupy
Czas trwania (ilość dni)
Miejsce
Koszt uczestnictwa
*Założenia
Powyższa kwota jest kwotą netto i zostanie powiększona o podatek VAT.
Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, sali szkoleniowej i sprzętu konferencyjnego, obiadu i przerw kawowych dla Uczestników.
Powyższa kwota nie zawiera kosztów transportu Uczestników na miejsce szkolenia i ich zakwaterowania w przypadkach kiedy jest to konieczne.