Programy otwarte

Szkolenia otwarte

Asertywność w sytuacjach trudnych i konfliktowych
Asertywność w sytuacjach trudnych i konfliktowych

Cele szkolenia:

  • Poznanie różnych rodzajów konfliktów i ich podłoża.
  • Lepsze rozumienie własnych zachowań w sytuacjach konfliktowych i ich wpływu na rozwiązywanie problemu.
  • Zwiększenie efektywności działania poprzez stosowanie w codziennych kontaktach zawodowych technik i narzędzi asertywnych.

Profil uczestnika: 

  • Wszystkie osoby, którym zależy na zwiększeniu umiejętności zarządzania konfliktem i asertywnej komunikacji.

Korzyści dla uczestnika:

Po szkoleniu każdy uczestnik: 

  • Konstruktywnie reaguje w trudnych sytuacjach interpersonalnych, skupiając się na problemie i możliwościach jego rozwiązania.
  • Potrafi w sposób jasny, jednoznaczny i wiarygodny wyrażać swoje opinie, oczekiwania, odczucia i myśli.
  • Stosuje zachowania asertywne i wiedzę o konfliktach do zapobiegania ich eskalacji.

Stosowane metody:

  • Gry i symulacje
  • Dyskusje moderowane
  • Testy autodiagnostyczne

Czym jest konflikt. Właściwości sytuacji konfliktowej. Źródła konfliktów

  • Wprowadzenie. Praca warsztatowa wokół sytuacji konfliktowych z którymi uczestnicy mają do czynienia w codziennej pracy.
  • Analiza przyczyn powstawania nieporozumień, barier emocjonalnych i komunikacyjnych. Symulacja podczas, której uczestnicy mają do wykonania zadanie wymagające dojścia do porozumienia w sytuacji rozbieżnych opinii, motywacji, argumentów i oczekiwań.

 Rodzaje konfliktów. Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych

  • Wprowadzenie modelu Koła konfliktu (konflikt danych, relacji, wartości, interesów i struktury) - konkretne przykłady konfliktów biznesowych.
  • Jak pozbyć się „czapy konfliktu”? Możliwe sposoby postępowania w zależności od rodzaju konfliktu: narzędzia reagowania w konflikcie danych, konflikcie wartości, konflikcie relacji.
  • Metody przełamywania impasu. Praca warsztatowa w oparciu o mapę interesariuszy.

 Zachowania w konflikcie – asertywne wyrażanie myśli, argumentów, opinii, oczekiwań

  • Jak ludzie reagują na konflikt - wzorce zachowań w konflikcie: asertywność, uległość, manipulacja, agresja. Szanse i zagrożenia każdego stylu.
  • Jak ja reaguję na konflikt? Kwestionariusz oraz praca na własnych case’ach.
  • Odgrywanie scenek osadzonych w środowisku zawodowym uczestników. Scenki są skonstruowane tak, aby uczestnicy doświadczyli różnych trudnych interpersonalnie sytuacji zawodowych. W omówieniu scenek nacisk położony jest na:
    • jednoznaczność i czytelność przekazywanych komunikatów i informacji
    • sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach
    • dbałość o relacje i atmosferę rozmowy
    • radzenie sobie z własnymi emocjami
    • adekwatne reagowanie na emocje rozmówcy
    • diagnozę konfliktu i dobór adekwatnej strategii jego rozwiązywania

Asertywna postawa a rozwiązywanie konfliktów

  • Postawa asertywna: ja jestem w porządku i ty jesteś w porządku. Moje przekonania anty-asertywne. Jak je zmienić? 10 praw asertywnego człowieka. Pogłębiona praca indywidualna.
  • Praca nad asertywną postawą: gdy nie mogę powiedzieć: „tak”, gdy chcę powiedzieć „dość”, dlaczego nie dopytuję, dlaczego nie odmawiam?
  • Gra zespołowa, podczas której uczestnicy już na poziomie scenariuszy będą w sytuacji konfliktowej. Jednak powodzenie przedsięwzięcia zależy od umiejętności sprowadzenia konfliktu do struktury i interesów oraz dbania o swoje granice i nieprzekraczania granic rozmówcy.

Podsumowanie

  • Plan działania - w jakich realnych sytuacjach mogę wykorzystać doświadczenia z tego szkolenia.

Trenerzy

Liczebność grupy

  • do 12 osób

Czas trwania (ilość dni)

  • 2 dni

Miejsce

  • Warszawa

Koszt uczestnictwa

  • 2 600 2 080 (termin 15 - 16 kwietnia 2019 r.)

*Założenia

  • Powyższa kwota jest kwotą netto i zostanie powiększona o podatek VAT.
  • Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, sali szkoleniowej i sprzętu konferencyjnego, obiadu i przerw kawowych dla uczestników.
  • Powyższa kwota nie zawiera kosztów transportu uczestników na miejsce szkolenia i ich zakwaterowania w przypadkach kiedy jest to konieczne.
  • Podana powyżej kwota obowiązuje do końca 2019 roku. Po tym terminie może ulec zmianie.
  • 22 lipca - 23 lipca 2019
  • 10 października - 11 października 2019
Zgłoś udział - formularz zgłoszeniowy
Zobacz też:
Szkolenia
otwarte
Nasze
promocje
Pytania w sprawie
programów otwartych
prosimy kierować na adres szkoleniaotwarte@houseofskills.pl lub poprzez
formularz kontaktowy
Zadaj pytanie
Zgłoś udział
- formularz zgłoszeniowy
Formularz kontaktowy
Jeśli chcesz nam zadać pytanie, przesłać komentarz lub zgłosić problem, skorzystaj z formularza kontaktowego poniżej.
 
Wyślij kopię do mnie na podany adres e-mail
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres poczty elektronicznej informacji dotyczących szkoleń, rozwoju spotkań i specjalnych ofert od Konsorcjum doradczo-szkoleniowego S.A. (właściciela marki House of Skills).
    Poinformowano mnie o prawie cofnięcia zgody w każdym czasie. Więcej w Polityce prywatności.

Administratorem danych osobowych jest Konsorcjum doradczo-szkoleniowe S.A. z siedzibą przy ul. Równoległej 4a, 02-235 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celach kontaktowych, a za dodatkową i odrębną zgodą w celu przesyłania informacji dotyczących szkoleń, rozwoju spotkań i specjalnych ofert na podany adres e-mail. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Ważne: strona wykorzystuje Cookies.

Używamy informacji zapisanych w Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do Cookies w Twojej przeglądarce. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dotyczących Cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

Zamknij