Zarządzanie zmianą w kryzysie

Zmiana w jakiej się znaleźliśmy w dużym stopniu nie zależy od nas, co nie zmienia faktu, że musimy sobie z nią radzić i za to jesteśmy odpowiedzialni. To jest czas gdy wszyscy patrzymy z ogromną uwagą na swoich liderów i w taki sam sposób słuchamy co mówią. Dla nich to czas sprawdzianu z tego jakimi liderami są.

Dlatego, liderze miej świadomość, że w tych wyjątkowych okolicznościach ludzie będą lepiej niż kiedykolwiek indziej pamiętali, jak wobec nich postępujesz. Zatem podejdź do sprawy po ludzku. Nic nie obiecuj, nie puszczaj motywujących filmów o sensie pracy zespołowej. Bądź dostępny dla swoich pracowników, nie unikaj rozmów. Pokaż całym sobą, że człowiek rozmawia z człowiekiem. O ludzkich sprawach.

Przygotowując się do spotkań – najlepiej regularnych i zaplanowanych – weź pod uwagę, że w dobie wielu znaków zapytania, frustracji i niepewności ludzkie emocje grają istotną rolę. Nie omijaj ich. Wręcz przeciwnie, skorzystaj z tego, że ludzie mają teraz do nich lepszy dostęp. Poproś, by PRZED spotkaniem zespołowym każdy z pracowników napisał do Ciebie e-mail, w którym odpowie na następujące pytania:

  • Czego najbardziej się obawiasz w sytuacji, w jakiej znajdujemy się jako Firma i Zespół?
  • Czego byś oczekiwał/a ode mnie jako Twojego szefa?
  • Co proponujesz, aby zwiększyć naszą efektywność w nowej sytuacji?
  • Co możesz dać od siebie – z czego inni w zespole mogą skorzystać?

Podczas spotkania zespołowego odnieś się do każdej z wypowiedzi. Możesz nawet zrobić z nich prezentację, jeśli to będzie pomocne a korzystanie z niej jest u Was przyjęte. Pamiętaj też, że przedstawienie tych opinii ma służyć Waszej ROZMOWIE. Nie może być tylko suchym odczytaniem tego, co napisali inni. Bądź życzliwy, patrz ludziom w oczy, nie wahaj się okazywać co czujesz widząc ich, mogąc z nimi rozmawiać.

Skontaktuj się z nami,
jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o innych ofertach,
jakie mamy dla Ciebie.